donderdag 22 mei 2014

Restjesproject

Ik denk dat elke naaister het probleem wel herkent: eindeloze restjes en overdaden aan stofjes in je huis! Je koopt ten eerste meestal te veel (beter te veel dan te weinig en je weet vaak nog niet wat je er uit gaat maken) en ten tweede wordt je dagelijks overspoeld (ik op facebook) met nieuwe stofjes! Reken hier nog 'weinig' tijd bij en je krijgt als uitkomst dit:

Mijn nieuwe aanwinsten liggen te wachten in mijn SEW SEW SEW-kastje in de living (lees: mijn naaiatelier)!
Mijn restjes (of stofjes waar ik na al die tijd niet meer geïnteresseerd in ben) verdwijnen in bakken op zolder.
Nu omdat ik vaak kleding maak met de befaamde katoentjes in allerlei printjes heb ik soms dringend nood aan effen basic stukken! Dus dook ik op zolder in mijn 'restjes' (sommige restjes zijn eigenlijk nog te groot om als restje af te schrijven ;)). Ik zocht en vond, en maakte deze 2 basics in leuke kleurencombinaties! Handig om een outfitje helemaal af te maken. Van zodra ik ook effectief weet met wat ik ze ga combineren post ik de outfitjes ;) 
Haltertopje in dikke koningsblauwe jersey. Afgewerkt met oranje boordstof.

Topje in donkerblauwe jersey afgewerkt met rode katoenen biesjes en halsstuk. Achteraan met mooie rugopening en sluit met 2 kamsnaps.

4 opmerkingen:

  1. Wauw, die topjes zijn echt mooi. Welke patroontjes heb je gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi, al de patroontjes zijn eigen patroontjes ;)

      Verwijderen
    2. Wauw, zo ver staan wij hier nog niet :D Chapeau, je maakt echt toffe stukken!

      Verwijderen
    3. Hihi bedankt! Iedereen moet leren, ook ik begon onderaan he ;) je komt er wel!

      Verwijderen