maandag 18 augustus 2014

Een naainamiddagje en een achterblijvertje

Dit weekend had ik een naaidagje bij mijn (nog niet echt officiële) schoonzus. Ze naait ook graag dingen maar heeft mijn hulp nog een beetje nodig. Dus zo gezegd zo gedaan, verhuis ik mijn naaimachine van Zele naar Kluizen en naaien we elk ons eigen ding.

Zij maakte een leuke jumpsuit in het kolibrie-stofje dat ik voor dit kleedje gebruikte. Het werd heel mooi en ik hoop dat ze, ondanks de frustraties, toch blij is met het resultaat!

Ik daarentegen werkte een bloesje af in een restje van de Hirondelle-stof! En wat was ik blij dat ik nog een restje gevonden had! Het is zo een supermooi stofje!

Bloesje in de Hirondelle van Atelier Brunette. Met sierknoopjes, blinde rits in de zij, volledig afgewerkt met een gele paspel (terug te vinden in de snaveltjes van de vogels), strik vooraan, V-uitsnijding achteraan, en lichte kapmouwtjes.
Er was niet meer zo veel werk aan dit bloesje dus had ik nog een stofje mee naar Kluizen voor het geval dat.. Ik maakte hieruit een recht rokje.

Recht rokje in dierenstofje van Kokka. Met bijpassende rose paspel aan de tailleband. Sluit met blinde rits in de zij.
En last but not least, was er nog dit rokje. Dit was al klaar voor de naaidag maar lag nog steeds te wachten op een fotoshoot en een bijhorende publicatie.

Recht rokje in Flight stofje van Michael Miller. Afgewerkt met wit lint in kruisvorm aangebracht, sluit met blinde rits in de zij.

6 opmerkingen:

  1. welk patroon heb je gebruikt voor dat blousje?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo daar! Ik kom hier terecht via de Sew-it-up blog (van harte proficiat met je deelname!) en vind dit beestig rokje echt geweldig ^_^ Mag ik vragen waar je dat Kokka stofje gekocht hebt? Alvast bedankt voor je antwoord!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi bedankt en de wedstrijd zeker volgen he ;) En dat stofje, niet gemakkelijk te vinden. Ooit hadden ze het een keertje op een Belgische stoffensite maar tegen dat ik het gezien had was het al helemaal uitverkocht. Ik vond het uiteindelijk nog op Etsy en het is er nog: https://www.etsy.com/nl/listing/182641828/japanese-fabric-kokka-cotton-thick?ref=sr_gallery_3&ga_search_query=kokka+animals&ga_page=2&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery

      Verwijderen
    2. Ooooh superbedankt! :-) En ik ga de wedstrijd zeker en vast volgen en wens je heel veel succes!

      Verwijderen