donderdag 30 oktober 2014

YES de aanhouder wint!

YES de aanhouder, of zeg maar aanhaakster, wint! Wie me op facebook volgt had al een preview gezien dat ik 2 dagen geleden al kon genieten van mijn gehaakt deken dat eindelijk het einde heeft gehaald!

Het werd er eentje uit 255 lapjes, rond de 40 bolletje catania (ben onderweg de tel kwijt geraakt!), ongeveer 170x130 cm, afgewerkt met een bobbelrandje, afgewerkt met een oranje fleece met witte stippen, dat alles gemaakt in een half jaar tijd. En JA HOOR, ik ben FIER en geniet terecht van mijn zalige deken!

Hieronder een collage van verschillende momenten in het 6maanden-proces, met op het einde het prachtige eindresultaat.

 Dit was het begin. Mijn eerste lapjes. Van zodra ik er 15 had zette ik ze aan elkaar in een rij, en zo ging ik rij per rij verder...


Toen kwam ik aan 9 rijen, toen zat ik net over de helft want het zouden er in totaal 17 rijden van 15 lapjes worden. Na deze 9 rijen besloot ik het anders aan te pakken. Ik ging niet meer rij per rij maken, maar gewoon alle resterende 120 lapjes haken en daarna allemaal aan elkaar zetten. 


Dat leverde heel veel lapjes op, wel mooi zo die stapeltjes!


Ik onderschatte het aaneenzetten wel. Als je rij per rij, dus per 15 lapjes werkt valt dat echt mee.  Maar als je er 120 eerst in rijen van 15 aan elkaar moet zetten, en daarna die 8 rijen aan je deken dan is dat wel heel erg veel aan elkaar zetten en dat stak me snel tegen. Ook de reden waarom het hier een aantal weken heeft liggen wachten op mij (en op mijn goesting voor aaneenzetten). Maar de aanhouder wint, en wanneer de eindstreep nadert, geeft je dat moed.. En maar een geluk ook want dit werd het uiteindelijke mooie resultaat, met uiteraard nog een bobbelrandje rondom gehaakt en een fleece aangestikt!

7 opmerkingen:

  1. zeer mooi
    maar dat geduld heb ik helaas niet^^

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super! Ik heb al mijn squares al, nu kan ik ze eindelijk aan elkaar zetten ;) Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw heel erg mooi wenste dat ik je vroeger kon volgen indit proces super mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow ! Wat een zaaaaaalig schitterend deken ! Dat is puur genieten nu onder die kleurenpracht !
    Welk patroontje gebruikte je voor je squares ? Ik vind ze heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen