woensdag 15 juli 2015

5x naaisels (maar 3 niet voor mij :)

Dus hier ben ik weer om 5 naaisels te presenteren. Waarvan er 3 niet voor mij zijn! Maaike bestelde ineens 2 kleedjes en een topje en ze zijn af! Net op tijd voor ze op vakantie vertrekt!

Het was een makkelijke en leuke opdracht. Leuk omdat ik alles ook zelf heel mooi vind en makkelijk omdat ze 2 modelletjes koos die ik reeds zelf maakte en voor het derde had ze een voorbeeldkleedje mee!

Numero 1
Voor het eerste kleedje koos ze dit modelletje. Jammer genoeg vond ik deze stof niet meer, dus gingen we samen op zoek naar een ander leuk stofje en het werd een zomers aardbeienstofje, afgewerkt met fris groen! En ze vroeg ook om bredere schouderbandjes te maken. Et voila!


Numero 2
Voor het tweede kleedje bracht ze een voorbeeldje mee. Een King Louietje, doet het altijd goed bij mij :) Dus ik maakt het modelletje ongeveer na (mits enkele aanpassingen, aangezien deze stof iets zwaarder en dikker was dan het originele). Een overslagmodelletje doet het altijd goed, in een heerlijk stretch stofje met een rekker in de taille, en kleine kapmouwtjes.


Numero 3
Voor het derde item, het topje, zocht ze ook inspiratie tussen mijn creaties en vond ze dit topje. Ook dit stofje was niet meer te vinden dus gingen we ook hiervoor op zoek naar een passend stofje. En toen vonden we dit klavertjesstofje, het was net het laatste op de webshop! Het werd een compleet kopietje: met bindstrik en knoopjes vooraan.


En dan nu ook nog 2 topjes die ik voor mezelf naaide, ik geef toe dat deze beiden al een tijdje af waren maar ik vond gewoon echt niet de tijd (of okee de goesting) om een blogbericht te schrijven.

Numero 4
Soms mis ik echt dingen in mijn kast, ja echt waar! En deze keer was dat een groen topje. En wie me kent, weet dat ik niet zomaar een topje wil, altijd met een extra'tje aan! Dus ik kocht was witte paspel (ale een meterke of 5) en vond nog 2 mooie vintage knopen in mijn verzameling (oohja die moet ik jullie misschien ook eens showen want die is echt wel mooi, die knopencollectie van me!).


Numero 5
En dan last but not least! Integendeel, dit is een nieuw favorietje van me! Een fleurig bloementopje met een kraagje maar toch nog net iets anders! Ik maakte een opening onder het kraagje en ook achteraan zorgde ik voor een splitje met striklintjes! Alles afgewerkt met wederom leuke knoopjes (nee geen vintage deze keer, maar zeeman ;).


2 opmerkingen:

  1. heb je patroontje van nr 2 en de laatste? Alles is mooi maar die 2 springen er tussenuit voor mij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waw mooi hoor! Ben benieuwd naar een aan-foto van het laatste topje! :-)

    BeantwoordenVerwijderen